Cari Blog Ini

Jumaat, 10 Oktober 2014

SEMAKIN HARI SEMAKIN BERDURI

SEMAKIN HARI SEMAKIN BERDURI

Lama aku mehgilang...kerna diriku di belenggu dgn ujian, duhai yg mmbaca dan yg melihat artikel ini.. ku titip nada dan gambr, agar ia mampu mmberi gambarn akan diri ini,,,ku pohon doa pada semua, agar Allah tunjukkan aku jaln yg patut aku lalui sebelum terlambat..
aku masi dalam dilema hidup yg penuh fatomorgana
























Duhai sahabat...
Jagan la dikau lelah dgn penatnya dirimu melangkah di dunia ini
Jangan lah dikau mgalah dengan dugaan2 yg mnimpa diri mu
Jangan lah dikau jadikan kerdilmu untuk megalah atas perjuanagn dakwahmu
Jagan lah dikau jadikan dirimu sebagai makmum dunia semata
Jadilah imam Akhirat 

Duhai Teman...
Ingatlah, seorag perjuang tidak tewas dgn  hinaan
Ingatlah , seorag perjuang tidak lemah dgn tomhan
Igatlah, seorang perjuang tidak menggeluh dgn kekurangn
Ingatlah, seorg perjuang tidak lelah dgn fitnah
Igatlah, seorg perjuang tidak takut akan musuh 
Igatlah dirimu adalah penegak agama.

Duhai Kawan..
kuatkan hatimu...
Janagn kita leka dgn dunia
Jangan kita leka dgn wanita bkn empunya
Jagan kita leka dgn angan yg tak nyata
Jagan kita dekat dgn kemaksiatan
Jagan kita hampir akan perzinaan
Jagan kita berkawan dgn syaitan
Jangan kita gembira dgn kemewahan

Maka Sesugguhnya...
aku ini hnya insan
lemah lagi dhoif,, lalu aku hanya berpesan pada mu teman dan sahabat
ingat Allah dan Rosul kita, bacalah HADIS dan FIRMAN2 NYA selalu/
kerna di dalamnya ada kabar baik yg boleh jadi asbb kita kuat dalam perjuangan
kerna di dalamnya ada berita buruk yg boleh jadi asbab kita takut akan azabNYA.
.
aku yg hina bernada..
CREATED BY HAFIZUL KALAMULLAH UNTUK MU SAHABAT..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan